КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ

Тиждень інформатики 2013

КTyzhden_informatyky_2013

Програма тижня інформатики (pdf-file)

 

Інноваційні технології як стиль життя

 

Науково-дослідна діяльність студентів є одним з основних компонентів підготовки майбутнього конкурентоздатного спеціаліста. Кафедра інформатики великого значення приділяю залученню студентів молодших курсів до участі у науковому житті факультету. Саме тому не дивно, що першою подією "Тижня інформатики 2013" стала конференція "Інноваційні технології як стиль життя", доповідачами якої виступили студенти першого й другого курсів спеціальності "інформатика" фізико-математичного факультету. Для багатьох учасників ця подія була дебютом - перший виступ для великої аудиторії, адже серед гостей конференції були студенти старших курсів, викладачі і аспіранти кафедри інформатики.

 

Вдихаючи життя в фігури нерухомі ...

 

26 березня 2013 року в рамках тижня інформатики доцент Москаленко В.В. провів майстер-клас під назвою "Вдихаючи життя в фігури нерухомі ...", на якому було представлено Lego робот. Нам розповіли про структуру, принцип роботи та провели демонстрацію виконання певних дій роботом.

Lego робот - це не просто механічна іграшка. Фактично він є розумною істотою, здатною виконувати багато команд. Цей робот має справжній електронний мозок. Він оснащений цілим рядом датчиків і пристроїв. Вбудований сервомотор дозволяє рухатися. Кожен мотор має свій датчик обертання. Завдяки цьому, Lego робот рухається точно у відповідності із заданими параметрами. За бажанням, можна легко змінити швидкість обертання. Ультразвуковий датчик дає можливість роботу визначати відстань до предметів. Він без усиль зможе обійти можливі перешкоди та вибрати найбільш зручний шлях досягнення заданої мети. Робот може не тільки бачити, а й чути. Тепер ніщо не перешкодить вам давати йому команди голосом або доторканням. За допомогою датчика дотику робот Lego може реагувати на торкання. Наприклад, відчувши, що поруч знаходиться вантаж, він підніме його. Крім того робот облаштован датчиком світла. Він дозволяє Lego роботу розрізняти світло і темряву. Варто тільки включити світло, і Lego робот негайно на це відреагує. Незважаючи на технічну складність виконання, керувати роботами досить легко. Для установки і запуску Lego mindstorms nxt російську мову знати цілком достатньо. Адже програмування робота Lego не представляє абсолютно ніякої складності. Команди роботу можна віддавати за допомогою не тільки комп'ютера, але і мобільного телефону, обладнаного блютузом. А при виникненні питань, завжди можна завантажити інструкцію Lego mindstorms. Конструкції Lego mindstorms вельми різноманітні. Гуманоїд Alpha Rex пересувається на двох ногах, подібно справжньому людині. TriBot - машина на трьох колесах - піднімає м'яч, отримавши голосову команду. Lego robot Spike - дивовижний скорпіон. Освоєння Lego mindstorms robotics invention system не представляє ніяких складностей. Збирати роботів і складати для них програму може навіть дитині. Тому робот стає потужнім засобом навчання інформатики учнів основної школи.

 

Любов у цифровому просторі

 

Однією з помітних подій тижня інформатики стало засідання дискусійного англомовного клубу "Наука навкруги нас" ("Science around us"). Англомовний клуб почав систематично працювати на кафедрі інформатики у листопаді 2010 року. Щомісяця клуб збирає повну аудиторію викладачів, студентів і запрошених учнів шкіл, а його відкриті засідання стали традиційною та очікуваною сторінкою «Тижня інформатики».

Цього року тема обговорення була присвячена вічному почуттю - коханню, яке зберігає свою значимість у ХХІ ст., і пов'язана з провідною лінією тижня: "Любов у цифровому просторі"("Love in the digital world. Love as a sense of Life"). Під час проведення заходу, активними учасниками якого стали студенти груп 4ІА, 1ІА, 3ІА, 3ПК та гості кафедри - учні 10-11 класів 4 педагогічного ліцею, було запропоновано кілька різнопланових інтерактивних видів діяльності. Студентки спеціальності інформатика-англійська мова першокурсниця Катерина Чорна і третьокурсниця Катерина Кащенко доповіли про можливість наукового підходу до аналізу почуттів та запропонували науково обґрунтовану стратегію пошуку найкращого партнера.

 

Інформатичний брейн-ринг

 

Концентрація інтелектуальної енергії на факультеті досягла максимальної позначки. Сьогодні ми отримаємо відповіді на головні питання:

"Що?" - інтелектуальні змагання зі спортивного інформатичного брейн-рингу серед кращих команд студентів фізмату.

"Де?" - кафедра інформатики фізико-математичного факультету, аудиторія 213Б все підготувала й гостинно відчинила двері для команд.

"Коли?" - 9:30- студенти, 11:30 - учні шкіл Київського та Московських районів.

"Хто?"- найкращі серед найкращих.

Брейн-ринг - традиційний захід в рамках тижня інформатики. Брейн-ринг - це не тільки гра або змагання, це невимірна концентрація свободи, азарту, інтелекту та співпраці. Без цього інтелектуального змагання не обходився жоден тиждень інформатики. Адже брэйн-ринг (від англ. brain - мозок) - це не тільки інтелектуальна, а й командна гра. Цьогорічний брейн-ринг зібрав 9 команд студентів-фізматовців всіх спеціальностей від 1 до 5 курсів. Це команди таких академічних груп: 1ІА, 1ІМ, 2ІА, 3ІА, 3МІ, 4ІА, 4ІМ, 4МІ, 4МФ, 5ІА, 5ІМ, 5МІ та збірна студентів-фізиків

 

Життя у двійковому коді

 

Заключним конкурсом у рамках проведення тижня інформатики був конкурс відеороликів під назвою "Життя у двійковому коді", що проходив у п'ятницю, 29 березня 2013 року. Студентам 1 - 4 курсів було заздалегідь запропоновано створити анімаційний сюжет. В представлених анімаціях особливо відзначилися студенти другого курсу групи 2ІА, які представили неординарний ролик-казку на тему: "Конвертер 8-16-2", а також студенти першого курсу групи 1ІА із роликом на тему "Кодування інформації". Також хочеться відмітити ролики студентів академічних груп 2МІ з роликом на тему: "Оптичний диск", 3ІА - "Растрова графіка" та 4МІ - "Життя у двійковій системі" фізико-математичного факультету, що порадували усіх своїми цікавими і різнобічними ідеями, оригінальністю, різноплановістю та високим рівнем креативності представлених робіт.