КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ

26 березня, напередодні Міжнародного дня Інтернету, покровителем якого вважається святий Ісидор Севільский, на фізико-математичному факультеті в рамках тижня інформатики було організовано веб-квест. Цей захід проводився вперше і отримав широкого розголосу ще до його проведення.

Для участі у веб-квесті студентам потрібно було заздалегідь зареєструватися і ознайомитися з інструкцією, закодованою у QR-кодах. Отже, учасниками веб-квесту стали п’ять команд студентівінформатиків: команди другого і першого курсів, дві команди третього курсу, збірна команда 4 і 5 курсів, Оскільки в усіх заходах тижня інформатики традиційно приймають участь школярі, то й веб-квест не став виключенням: учні 9-х класів загальноосвітньої школи № 122 і фізико-математичного ліцею № 27 доєдналися до команди першокурників.

Організація інформативного веб-квесту потребувала ретельного підбору завдань з тим, щоб захід був динамічним, пізнавальним, достатньо складним і в той же час потребував вияву знань й практичних умінь з різних інформатичних дисциплін. Ініціаторами й розробниками квесту виступили проф. Олефіренко Н.В. і викладач Остапенко Л.П., яким вдалося сформулювати оригінальну ідею конкурсу й підготувати серію цікавих завдань.

Кожна команда отримала маршрутний лист, рухаючись яким вона крок за кроком йшла до перемоги. Маршрут виявився нелегким, емоції вирували через край, але знання, винахідливість, жвавий розум й гаряче бажання перемоги допомогли учасникам подолали всі перешкоди й дістатися фінішу. Вони змогли знайти інформацію про нову науку, яку започаткували вчені Гарвардського університету спільно із співробітниками енциклопедії «Britannica» та проекту “Book.Google”; здобули відомості про шкалу наукової слави та вченого, популярність якого стала точкою відліку на цій шкалі. Їм вдалося з’ясувати, як аналіз літературних та медіа-джерел допомагає спрогнозувати майбутнє. Вони розв’язували шахові задачі, виконували дії у шістнадцятирічній системі числення, дізнавалися, як полінезійські аборигени використовують двійкову систему числення, як імпресіонізм пов’язаний з одним із розповсюджених способів кодування інформації. А ще й втілювали у фотознімках свої уявлення про позитивні і негативні риси сучасного інформаційного світу, розв’язували логічні задачі й головоломки, добирали ключ для розшифровки таємного повідомлення… Навіть перелік виконаних студентами завдань дає вагомий привід пишатися нашими вихованцями.

Звичайно, перемогу й солодкі скарби здобули всі команди, однак кращими виявилися студенти другого курсу, друге і третє місця посіли команди третього та першого курсів, а задоволення від цікавого заходу відчули всі його учасники і організатори.