КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ

 

Класичні алгоритми інформатики

 

Кожен день тижня інформатики був неповторним, і на "сцену" кожного разу виходили студенти різних курсів. 25 березня настав час п'ятого курсу. Студенти провели відкриту презентацію навчальних відеоуроків.

Ми побачили відеоуроки з різних тем. Це були роботи "без п'яти хвилин" дипломованих фахівців з інформатики. Майбутні магістри влаштували справжній «парад» класичних алгоритмів інформатики. Представлені ними  відеоуроки включали теоретичний матеріал, загальну характеристику вибраного алгоритму, структуру програми, що його реалізує, приклад її реалізації мовою Delphi.  Інформація, яку магістри представляли, -  дуже складна, але їм вдалося подати її цікаво й зрозуміло.

Савченко А. та Новіковою М. було розроблено відеоурок «Алгоритм Дейкстри». Для заданої сукупності міст, поєднаних дорогами, знайти найкоротший шлях від заданого міста до всіх інших. Студентам вдалось наглядно продемонструвати дію цього алгоритму, вигадавши цікаву історію з головним героєм Христофором Колумбом. Алгоритму знаходження мінімального остовного дерева, відомому як  алгоритм Прима-Краскала, було присвячено відеоурок Котенко А. та Косової К. Цей алгоритм застосовують для задач такого виду: «На території плоскої країни розташовано n міст. Потрібно з'єднати всі міста телефонним зв'язком так, щоб загальна довжина телефонних ліній була мінімальною». У відео уроці показано, як можна переформулювати цю задачу у термінах теорії графів і потім легко знайти її рішення.

Тема відеоуроку Шоно Т. і  Борзикіної Н. - «Жадібний алгоритм». Жадібні алгоритми застосовуються до задач, у яких розв'язок повинен задовольняти умовам оптимальності, приймати найбільше або найменше значення серед усіх можливих. Жадібним вважається алгоритм, у якому для пошуку оптимального розв'язку всієї задачі обирають елементи певної множини, що задовольняють умові оптимальності для підзадачі на черговому етапи прийняття рішення.

«Рекурсія та динамічне програмування» - так звучить тема відео уроку, розробленого  Чепелєвою І. і Конюшенко Н. Їм найкраще вдалося подати теорію цього складного алгоритму.

Прокопенко І. та Яршук І.  розглядали алгоритми на графах. Родзинкою їх відеоуроку була чудова реалізація розв'язання задачі про знаходження найкоротшого шляху між містами, здійснена в середовищі Delphi.

Загалом всі випускники впоралися з поставленою задачею на відмінно. Важливо зазначити, що розроблені відеоуроки - це внесок випускників у скарбницю електронних навчальних ресурсів з інформатики. Уроки можна використовувати у практиці навчання для загального ознайомлення учнів або студентів з класичними алгоритмами інформатики, а також для спеціалізованої підготовки команди до участі в олімпіадах з програмування.

Додати коментар


Захисний код
Оновити