Назустріч студентській олімпіаді з інформатики!

На кафедрі інформатики, у рамках підготовки до участі у Всеукраїнській студентській олімпіаді, 29.11.18. відбулося командне змагання зпрограмування “Program Battle” між командами груп(СівочкаІгор-капітан, Борисов Ігор, Череніченко Софія, Волок Марія) та 3МІ (АсєєваІрина – капітан, Цись Яна, Афанасенко Катерина, Ковшова Єлизавета, КісільГанна) фізико-математичного факультету. Цей захід, в якому прийняли участь як команди так і вболівальники (студенти першого, другого та третього курсів спеціальностей«Інформатика» і «Математика»), проводився у форматі так званого «бою» з програмування на мові Java.


На кафедрі інформатики, у рамках підготовки до участі у Всеукраїнській студентській олімпіаді, 29.11.18. відбулося командне змагання зпрограмування “Program Battle” між командами груп(СівочкаІгор-капітан, Борисов Ігор, Череніченко Софія, Волок Марія) та 3МІ (АсєєваІрина – капітан, Цись Яна, Афанасенко Катерина, Ковшова Єлизавета, КісільГанна) фізико-математичного факультету. Цей захід, в якому прийняли участь як команди так і вболівальники (студенти першого, другого та третього курсів спеціальностей«Інформатика» і «Математика»), проводився у форматі так званого «бою» зпрограмування на мові Java.

Відповідно до усталених правил «боїв», команди одержали заздалегідь по чотири однакові задачі, які вони розв’язали до початку «бою», і капітани команд визначили у своїй команді відповідального за кожну задачу. Після жеребкування безпосередньо перед заходом команда, що одержала право першого ходу (тобто команда-опонент), викликає команду суперника (команда-доповідач) на «бій» по конкретній задачі. Це означає, що команда-доповідач (а саме - один відповідальний за задачу) викладає ідею розв’язку, демонструє і пояснює програмний код та його роботу. Після цього команда-опонент намагається знайти помилки, недоліки та слабкі місця алгоритму і коду шляхом запитань та тестуванням програми із певним набором вхідних даних. Якщо це вдалося, то команда-опонент одержує повні (часткові) бали за цю задачу. Якщо ні, тобто команда-доповідач змогла захистити свій розв’язок, то бали за задачу отримує саме вона. Наступний хід робить команда, яка перемогла у попередньому раунді. Таким чином «бій» ведеться по усіх задачах. Вболівальники мають право допомогти своїй команді на будь-якому етапі «бою». Зазначимо, що наш “Program Battle” розпочала команда групи 3МІ, викликавши суперників на найважчу із задач «Авангардна картина». Команда групи 3І гідно прийняла виклик, устоявши у першому раунді.

Далі події відбувались дуже цікаво, оскільки обидві команди були добрепідготовлені до змагання, адже більшість із учасників турніру є активістами гуртка з програмування, що працює на кафедрі інформатики. Вони мали оригінальні розв’язки усіх задач та тестові вхідні дані для перевірки розв’язку суперників. Визначальним етапом «бою» стала задача «Загадкова сума». Команда математиків представила раціональне математичнерішення задачі, спростила умову і надала дуже красиву і лаконічну програмну реалізацію. Проте, на жаль, припустилась помилки, не врахувавши повністю умовзадачі. Інформатики, які в цьому раунді виступали в ролі опонентів, представили свій «лобовий» розв’язок, який привів їх до правильного результату, але меншраціональним шляхом. Хотілося б відмітити значну зацікавленість команд і вболівальників, які із задоволенням брали участь в обговореннях розв’язків задач, ініційованих суддями «бою» (керівниками гуртка з програмування Л.Е. Гризун та В.В. Пікалової). Також позитивним виявилась культура ведення «бою» командами: аргументованість доповідей, «джентльменська» поведінка, доброзичливість запитань, тестових перевірок та розв’язання спірних питань. Щодо технічних аспектів, то змагання проводилось в мультимедійній аудиторії за допомогою відкритого онлайн компілятору Repl.it, що дозволило командам транслювати на дошку усі розв’язки і запускати програму навиконання при різних наборах вхідних даних, а вболівальникам миттєво відстежувати результати роботи програм та приймати участь у веденні «бою». В результаті відкритих і прозорих підрахунків перемогу було присуджено команді групи 3І. Команда 3МІ одержала заохочувальний сертифікатучасника, а також симпатії суддів та вболівальників. З повним протоколом «бою» можна ознайомитись у суддів. Судячи із відгуків команд-учасниць та вболівальників, турнірсподобався, тож слід очікувати нових командних змагань і розширювати коло учасників олімпійського руху.

Керівники гуртка з програмування кафедри інформатики проф.Гризун Л.Е. та ст.викл. Пікалова В.В.