КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ

 

Відкрите засідання англомовного дискусійного клубу

«Наука навкруги нас» («Science around us»)

 

Тиждень інформатики-2012 почався відкритим засіданням дискусійного англомовного клубу «Наука навкруги нас» («Science around us»). Гадаємо, це невипадково, адже англомовний клуб, створений на кафедрі інформатики у листопаді 2010 року, користується значною популярністю серед викладачів і студентів. Про це можна було переконатися, «мандруючи» сторінками засідань клубу, представленими на яскравому стенді активістами клубу - студентами групи 3ІА.

Обираючи тему для обговорення на відкритому засіданні клубу у межах тижня інформатики, ми запропонували учасникам розвинути тему попереднього засідання, що було присвячено доволі незвичайному, проте чарівному сполученню «Музика і математика».

Під час проведення заходу, активними учасниками якого стали студенти груп 2ІА, 3ІА, 4 ІА, 4ІМ та 5ІА, було запропоновано кілька різнопланових інтерактивних видів діяльності.

Студент-магістрант Сергій Ножка допоміг розібратися аудиторії з поняттями консонансу та дисонансу і навів їх математичне тлумачення, проілюструвавши звуковими прикладами. Крім цього він представив історичні витоки математичних ідей гармонії.

Дещо іншого ракурсу спорідненості музики і математики торкнувся студент групи 5ІА Юрій Литар. Справжньою перлиною його повідомлення було виявлення однакових еволюційних періодів у розвитку музики і математики, які Юрій проілюстрував розповіддю про визначні математичні відкриття різних періодів під відомі музичні твори, створені у ті ж часи.

Дивовижні приклади єдності музики, природи, математики та інформатики продемонструвала викладач В.В. Пікалова. Виявилося, що звичайні сніжинки набувають різної форми, якщо вони замерзають під різну музику. Ми всі із захопленням це спостерігали! Більш того, сніжинки є одним із прикладів такого математичного об'єкту як фрактал. Користуючись набутими знаннями, учасники засідання провели командне змагання на найгарнішу і правильну сніжинку-фрактал. Результати змагань з такого незвичайного «малювання» надали усім естетичної насолоди.

Проте попереду учасників засідання очікували ще й «співаючі» фрактали. За допомогою проф. Л.Е. Гризун було з'ясовано математичну ідею композиції музики на основі фрактального алгоритму та відбулося знайомство з програмою «Music in the Numbers», яка генерує музику, спираючись на ці ідеї. Генеровані музичні фрагменти можна було редагувати та одержувати їх графічні фрактальні зображення.

Далі студент-п'ятикурсник Сергій Даніленко провів яскраву презентацію комп'ютерних програм, які дозволяють професійно обробляти музику, висвітлив основи їх роботи та навів звукові приклади.

Велику зацікавленість викликав психолого-музичний інтерактивний тест, проведений четверокурсницями Тетяною Вахулою і Вікторією Курята, який примусив усіх збагнути вплив музики на нашу особистість та надав засіданню чарівності, задоволення і справжнього драйву.

На завершення усі учасники відкритого засідання англомовного дискусійного клубу із задоволенням виконали англомовну пісню, що стало вже доброю традицією.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити