kafinfo КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ

 

Olimpiada_informatika_2011 Ekskursiya_olimpiada_2011

 

11-13 травня 2011 року у Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С.Сковороди на базі кафедри інформатики відбулася ювілейна ХХ Всеукраїнська студентська олімпіада з інформатики.

Традиції студентського олімпіадного руху з інформатики беруть офіційний початок з 1991 року, коли було проведено першу Всеукраїнську студентську олімпіаду з інформатики на базі ХНПУ імені Г.Сковороди. За 20 років тільки тричі олімпіаду було проведено поза стінами університету.

Спочатку олімпіади з інформатики проводилися для студентів педагогічних ВНЗ, потім приєдналися класичні університети, далі - технічні, і протягом останніх декількох років до участі в олімпіаді запрошуються студенти всіх вищих навчальних закладів України.

Формат олімпіади було закладено ще в 1991 році: змагання проводяться у два етапи; на першому - учасники виконують запропоновані їм завдання, на другому - представляють власні програмні розробки з довільної тематики. Упродовж останніх років олімпіада проходить за двома номінаціями - "комп'ютерні та інженерні науки", "гуманітарні й економічні науки".

Проведення олімпіади потребує величезної організаційної і науково-методичної роботи.

Найвідповідальнішою ланкою підготовки олімпіади є розробка конкурсних завдань. Брендом олімпіад з інформатики, що проводяться у ХНПУ імені Г.С.Сковороди, є особливий підхід до підготовки завдань, які зазвичай мають практичну значимість, сформульовані лаконічно, прозоро і цікаво з тим, щоб заохотити учасника олімпіади до подальшої праці над завданнями і після завершення олімпіади.

Велике значення у підготовці до олімпіади має і вирішення технічних проблем, адже для кожного учасника має бути підготовлене індивідуальне робоче місце з таким програмним забезпеченням, яке він замовив для себе при реєстрації.

Для вирішення організаційних питань і надання допомоги учасникам щодо їх підготовки до змагань на сайті кафедри інформатики ХНПУ імені Г.С.Сковороди відкрито спеціальну «олімпіадну» сторінку, де розміщено програму проведення олімпіади, лист запрошення, наведено завдання олімпіад минулих років, вимоги, що висуваються до конкурсних робіт, систему їх оцінювання тощо. Крім того, створено поштову скриньку для оперативного спілкування з учасниками олімпіади.

Олімпіада, тим більш Всеукраїнського рівня, завжди є святом. Програмою передбачається проведення культурних заходів: ознайомлення з історичними пам'ятками міста, відвідування виставок, святковий концерт, урочисті церемонії відкриття олімпіади і підведення її підсумків.

Неповторне обличчя олімпіад створюється тією унікальною атмосферою, яка панує на олімпіаді, щирістю і відкритістю творчого спілкування учасників олімпіади з представниками журі і оргкомітету, викладачами і студентами університету.

У щойно проведеній олімпіаді взяли участь представники 42 вищих навчальних закладів країни, серед яких 29 університетів, 7 академій, 6 інститутів. Варто зазначити, що очікувалося значно ширше представництво вищих навчальних закладів, адже від 62-х з них було отримано заявки на участь в олімпіаді.

За результатами проведення олімпіади багато її учасників отримали відзнаки.

Дипломи за кращі результати у розв'язанні задач І туру одержали: Баленко Даніїл Сергійович (Сумський державний університет), Бердов В'ячеслав Васильович (РВНЗ "Кримський гуманітарний університет"), Ілюха Віталій Анатолійович (Полтавський державний педагогічний університет імені В.Г. Короленка), Кузьменко Дмитро Євгенович (Севастопольський національний технічний університет), Савінков Сергій Сергійович (Луганський державний медичний університет), Каліберов Олександр Геннадійович (Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія»), Мандич Ігор Анатолійович (Харківський гуманітарно-педагогічний інститут), Пономаренко Володимир Олександрович (Університет банківської справи Національного банку України), Фоменко Олександр Віталійович (Автомобільно-дорожній інститут ДВНЗ "Донецький національний технічний університет"), Шипілов Артем Володимирович (Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди).

Найбільш цікаві та практично значущі авторські програмні розробки були представлені студентами:

  • Акіменко Володимир Ігорович (Державний вищий навчальний заклад "Українська академія банківської справи Національного банку України") на тему «Інформаційна система розрахунку заробітної плати на підприємстві малого бізнесу»;
  • Баленко Даніїл Сергійович (Сумський державний університет) на тему «Мережна гра-стратегія Dune Wars»;
  • Владимиров Максим Володимирович (Луцький інститут розвитку людини Університету "Україна") на тему «Системна утиліта nil Agent багатоцільового призначення для операційної системи Windows XP»;
  • Калібєров Олександр Геннадійович (Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія») на тему «Аналіз конкурентного середовища підприємства за даними електронних В2В- торгів»;
  • Кацель Марія Костянтинівна (Харківський торговельно-економічний інститут КНТЕУ) на тему «Комп'ютерна підтримка навчально-методичного комплексу з дисципліни»;
  • Лавров Олег Юрійович (Харківський університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба) на тему «Дослідження та розрахунок параметрів траєкторії руху кулі різноманітної стрілецької зброї»;
  • Мандич Ігор Анатолійович (Харківський гуманітарно-педагогічний інститут) на тему «Автоматизована система організації навчального процесу»;
  • Миронов Артем Сергійович (Харківський національний економічний університет) на тему «Програма "SVC E-net" для побудови моделей на основі математичного апарату Е-мереж та імітування їх роботи»;
  • Осауленко Роман Юрійович (Кіровоградський державний педагогічний університет імені В.Вінниченка) на тему «ППЗ STEREOMETRIO (педагогічний програмний засіб для вивчення стереометрії у 10-11 класах школи)»;
  • Тюркеджи Анатолій Петрович (Бердянський державний педагогічний університет) на тему «AutoSchool - програма автоматизації роботи авто школи»;
  • Чернишов Андрій Олексійович (ДЗ "Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка") на тему «eDirectory. Програмний комплекс менеджмента доступу до Інтернет за допомогою Squid»;
  • Шипілов Артем Володимирович (Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди) на тему «Середовище розробки інтерактивних мультимедійних довідників».

Абсолютними переможцями олімпіади 2011 року стали:

Номінація «Комп'ютерні та інженерні науки».

1 місце. Бердов В'ячеслав В'ячеславович, регіональний вищий навчальний заклад "Кримський гуманітарний університет".

2 місце. Кузьменко Дмитро Євгенович, Севастопольський національний технічний університет.

3 місце. Баленко Даніїл Сергійович, Сумський державний університет.

Номінація «Економічні та гуманітарні науки»

1 місце. Шипілов Артем Володимирович, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди.

2 місце. Калібєров Олександр Геннадійович, Харківський гуманітарний університет "Народна українська академія".

3 місце. Акіменко Володимир Ігорович, Державний вищий навчальний заклад "Українська академія банківської справи Національного банку України", м.Суми.

Багаторічний досвід проведення Всеукраїнських олімпіад з інформатики дає змогу зробити висновок, що студенти вищих навчальних закладів України в цілому отримують належну підготовку з інформатики і здатні продемонструвати впевнене володіння інформаційно-комунікаційними технологіями. Разом із тим, динамічність і багатоаспектність цих технологій завжди залишають напрями, за якими слід удосконалювати інформатичну підготовку випускників.

За результатами проведення І туру олімпіади за номінацією «Комп'ютерні та інженерні науки» було зафіксовано такі типові помилки учасників:

  • недостатній рівень підготовки студентів до розв'язання задач оптимізації (у тому числі на графах);
  • недостатній рівень математичної компетентності, зокрема в галузі геометрії;
  • недостатній рівень володіння алгоритмами впорядкування даних.

За результатами проведення І туру олімпіади за номінацією «Економічні та гуманітарні науки» було зафіксовано такі типові помилки учасників:

  • недостатня сформованість навичок оптимізації роботи з офісними технологіями;
  • недостатню готовність до застосування математичного апарату табличних процесорів;
  • незадовільне володіння засобами обробки даних типу «Дата-час» та засобами створення звітів в системах управління базами даних.

За результатами проведення ІІ туру олімпіади було зафіксовано:

  • недостатній рівень якості багатьох представлених авторських програмних розробок;
  • недостатню підготовленість учасників до виступів з презентаціями авторських програмних розробок, до обґрунтування та захисту власних ідей.

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить