kafinfo КАФЕДРА ІНФОРМАТИКИ

 

Тиждень інформатики

 

З 26 по 30 березня 2012 року в університеті з великим успіхом пройшов традиційний щорічний тиждень інформатики. Великим - тому що за 5 напружених днів вдалося реалізувати багато нових і цікавих заходів, які додали драйву і студентському, і викладацькому життю.

Ми зберігаємо традицію і щодо поєднання наукового, навчального та розважального спрямувань у проведенні тижня інформатики, і щодо максимального охоплення контингенту студентів, як вивчають інформатику або цікавляться інформаційними технологіями, і щодо неповторності кожного тижня, раз від разу оновлюючи цей захід і ідейно, і змістовно, і організаційно.

 

Відкрите засідання англомовного дискусійного клубу

«Наука навкруги нас» («Science around us»)

 

Тиждень інформатики-2012 почався відкритим засіданням дискусійного англомовного клубу «Наука навкруги нас» («Science around us»). Гадаємо, це невипадково, адже англомовний клуб, створений на кафедрі інформатики у листопаді 2010 року, користується значною популярністю серед викладачів і студентів. Про це можна було переконатися, «мандруючи» сторінками засідань клубу, представленими на яскравому стенді активістами клубу - студентами групи 3ІА.

Обираючи тему для обговорення на відкритому засіданні клубу у межах тижня інформатики, ми запропонували учасникам розвинути тему попереднього засідання, що було присвячено доволі незвичайному, проте чарівному сполученню «Музика і математика».

 

Конкурс відеороликів «Ми на педагогічній практиці»

 

Одним із планових заходів на тижні інформатики став конкурс відеороликів під назвою «Ми на педагогічній практиці», що відбувся у вівторок, 27 березня 2012 року. Студентам 3, 4 та 5 курсів було заздалегідь запропоновано віддзеркалити аспекти своєї педагогічної практики в школі у вигляді відео-сюжету. Незважаючи на те, що третій курс був на своїй практиці лише один тиждень, при чому ця практика була пасивною, на конкурс було представлено дві роботи від академічних груп 3мі та 3іа. В своїх роботах третьокурсникам вдалося передати всю атмосферу шкільного життя учнів та вчителів, а також показати свою причетність до цієї атмосфери. Також хочеться відмітити небайдужість до конкурсу студентів академічних груп четвертого курсу фізико-математичного факультету: 4іа, 4ім, 4фі-4фм, 4мі та 4мф, що порадували усіх своїми неординарними і різносторонніми ідеями, оригінальністю, різноплановістю та високим рівнем креативності представлених робіт. У студентів четвертого курсу педагогічна практика була 5 тижнів, вони готувалися, вчилися та проводили свої уроки, виховні заходи, фіксуючи їх на відео та фото камери, і це надало їм змогу більш ретельніше підійти до створення відеоролику. До речі, цілком позитивно сприйняли ідею створення відеоролику учні та учителі шкіл, в яких проходили практику наші студенти, та разом з ними прийняли активну участь у створенні відеоролику.

 

Інформатичний брейн-ринг

 

28 березня 2012 року в рамках проведення тижня інформатики відбувся ІІ Відкритий турнір з брейн-рингу серед студентів фізико-математичного факультету. Інформатичний брейн-ринг - змагання тих, хто прагне підвищувати свій освітній рівень і ерудицію у сфері інформаційних технологій, тренувати логічне мислення і кмітливість, дізнаватися цікавих подробиць про історію і творців сучасного цифрового світу.

Цього року в змаганні взяли участь шість команд, а саме: студенти 3, 4 та 5-го курсів кафедри інформатики, збірна кафедри фізики і збірна група студентів кафедри математики фізико-математичного факультету.

 

Конкурс «Fort Boyard»

 

Головною подією цьогорічного тижня інформатики була нова задумка викладачів кафедри - конкурс «Fort Boyard», який було проведено 29 березня 2012 року. У конкурсі приймали участь чотири команди: дві від груп 2ІА, 3ІА та дві збірні від груп 4ІА, 4ІМ і груп 1ІА, 5І, 5ІА, 5ІМ. Кожна команда складалася з 6 учасників.

За умовами конкурсу учасники мали пройти чотири випробування, підготовлених для них викладачами в чотирьох лабораторіях кафедри.

Перше випробування - конкурс «Hard Driving», в якому учасники мали продемонструвати свої знання комп'ютера та його компонентів і виконати чотири підготовлені завдання на зборку системного блоку та материнської плати. Друге випробування - конкурс «Mind Mapping». Учасники мали опанувати незнайоме середовище для побудови відображення взаємозв'язків деяких об'єктів і виконати запропоновані завдання: на систематизацію можливостей мережі Інтернет, на відображення структури діяльності студента в університеті, на подання апаратного забезпечення комп'ютера. Третє випробування - конкурс «Intellect testing», де студенти мали виконати тести на вимірювання інтелекту. Четверте випробування - конкурс «Cyber show», що передбачав виконання логічних завдань на розробку алгоритму в незнайомому середовищі.

 

Круглий стіл "Інтернет технології в освіті"

 

Інтернет вже давно перестав бути розкішшю та перетворився у дієвий засіб навчання. Для того щоб у подальшому ефективно використовувати можливості, які надає Інтернет, важливо з'ясувати тенденції розвитку Всесвітньої мережі. Саме цьому питанню був присвячений круглий стіл «Інтернет технології в освіті», що пройшов у п'ятницю 30 березня 2012 року в рамках навчально-виховного заходу «Тиждень інформатики». У круглому столі взяли участь викладачі кафедри інформатики Є.О. Ольховський і С.А. Лопай, студенти груп 4 ІА, 4 ІМ, 5 ІА, 5 ІМ, 5 І та 2 ФІ фізико-математичного факультету.

Відкрила засідання круглого столу доповідь доц. Ольховського Є.О., в якій було зазначено, що завдяки сучасним ресурсам та інструментам педагогічної діяльності, які надають інформаційно-комунікаційні технології, зокрема й Інтернет, кардинально змінюється парадигма освіти, принципи взаємодії «учень-учитель». Тепер кожний учасник навчально-виховного процесу має можливість стати творцем, а не тільки пасивним споживачем у мережі Інтернет. Особливості сучасного Інтернету розкриваються через такі поняття, як соціалізація, співпраця, інтерактивність і відкритість.

 

Веселі перерви

 

Кафедра інформатики уже третій рік поспіль є організатором «Тижня інформатики». Кожен із студентів з нетерпінням чекає конкурси та заходи які ретельно готуються для них. Започатковуються нові традиції та проводяться нові заходи, але не забувають і про вже улюблені веселі перерви. Відповідальність за них взяли на себе студенти четвертого курсу фізико-математичного факультету.

Ще до початку веселих перерв з самого ранку кафедра наповнюється святковим настроєм. Його створює оформлення території кафедри, яку прикрасили студенти першого курсу спеціальності «Інформатика».

Відкриття «Тижденя інформатики» є нелегкою справою, але з цим успішно впоралися студенти-інформатики. Їх акторська майстерність та винахідливість просто зачарувала всіх присутніх. Сценки, конкурси, пісні, аборигени, космонавти і навіть Вєрка Сердючка (Шевченко Святослав) із мамою - кого ми тільки не побачили і що не почули того дня! Студенти продемонстрували прекрасні акторські таланти і зірвали багато аплодисментів.